דיקור יבש

חלקכם בטח שמעתם על הטיפול דיקור מערבי או דיקור יבש ותהיתם מה זה והאם זה מתאים לכם. בכתבה זו נדבר על השיטה, למי היא מיועדת ומה ההבדל בינה לבין דיקור סיני (הבדל גדול).דיקור יבש (dry needling) הוא שיטת טיפול למגוון פציעות שריר, והוא מתבצע ע"י פיזיותרפיסט מוסמך שעבר הכשרה מיוחדת לכך. הטיפול מיועד לאנשים הסובלים מכאבים, תחושת נוקשות ומליקויים בתפקוד השריר.

בשיטת הדיקור היבש מחדירים מחט זעירה דרך העור אל עבר השריר, למיקום מסוים בשריר שנקרא "נקודת טריגר" (נקודה זו אינה קבועה ויכולה להופיע במיקומים שונים בשריר).
נקודת הטריגר היא נקודה קצת נוקשה בשריר, שיכולה לגרום להפרעה בתפקוד, הגבלה בטווח תנועה או רגישות מקומית, ובשימוש בטכניקה זו ניתן להוריד מהנוקשות, לשפר זרימת דם לאזור ולהוריד כאב.

חשוב לדעת שדיקור יבש שונה מדיקור סיני.
ראשית, הדיקור המערבי מתבצע ע"י פיזיותרפיסט או רופא שעברו הכשרה מיוחדת בתחום.
שנית, הדיקור הסיני מבוסס על הרפואה מהמזרח בעוד דיקור יבש מבוסס על הרפואה המערבית תוך ביצוע הערכות חוזרות של רמת הכאב, דגש על שיפור בליקויים ובדיקות אורתופדיות.

הדיקור היבש נחשב לשיטה בטוחה לטיפול, וניתן להשתמש בטכניקה זו על מגוון רחב של בעיות שריריות באזורים שונים בגוף כגון: כתף, צוואר, עקב, ירך וכאבי גב. לרוב טכניקה זו תבוצע בנוסף לטכניקות אחרות בשיקום כדי למקסם את תהליך הטיפול והחזרה לשיגרה.