טיפול בכאב

טיפול בכאבי שרירים שלד ומפרקים

מהו כאב?

כאב הוא חוויה תחושתית ורגשית בלתי נעימה הקשורה לנזק ממשי או פוטנציאלי לרקמות, או המתוארת במונחים אלה.
תפקידו של הכאב הוא להזהיר אותנו מפני נזק לרקמות ולאיברי גופנו. אנו נוטים להגן על האיבר הכואב ובכך מקטינים נזק נוסף. אך במקרים רבים הכאב הוא בעיה בפני עצמה הדורשת התייחסות.

כאב הנמשך לאורך זמן גורם באופן ישיר להידרדרות נפשית ותפקודית, לעתים עד כדי תלות מוחלטת במערכת הרפואית ובסביבה. כאב ממושך עלול לפעמים לפגוע בשגרת העבודה ולכן לגרום לנזק כלכלי.

כאב הוא אחת הסיבות הנפוצות ביותר לפנייה לטיפולי פיזיותרפיה.
במרבית המקרים מתלווה לכאב מגבלה בתנועה או קושי בתפקוד היום-יומי.

אתלטיקליניק, טיפול בכאב: תפקידו של כאב להזהיר אותנו מפני נזק לרקמות

מקובל לסווג כאב למספר סוגים לצורך אבחנה ואופן הטיפול בו:

הסיווג הכרונולוגי כולל:

• כאב חד – אקוטי
  • כאב מתמשך – כרוני
  • כאב חד עם כאב מתמשך – אקוטי על כרוני

כאב חד מאופיין בעוצמת כאב גבוהה שמלווה לעיתים בחיוורון, בחילות, הקאות, דפיקות לב מהירות ועווית פנים המעידה על סבל. הרגש המלווה האופייני הוא חרדה. כאב זה שוכך לרוב לאחר כמה ימים ונעלם.

כאב מתמשך מתואר בכל עוצמה, וחסר את "סימני הסבל" האופייניים לכאב חד. הרגש המלווה האופייני הוא דיכאון, ואם הכאב אינו משתפר הוא יכול להוביל להידרדרות נפשית ותפקודית

הכאבים הנפוצים הם כאבי צוואר, כאבי גב, כאבי כתף, כאבי ברכיים וקרסול כל אלו יכולים להשליך על אזורים אחרים ולגרום לכאבי ראש, מרפק, שורש כף היד והאצבעות.
הפיזיותרפיסטים עוברים הכשרה מקיפה ומעמיקה לטיפול בכאבים מסוג זה ויודעים לזהות את מקור הבעיה ואף להתייחס ולטפל בתסימנים הנלווים כמו הירדמויות, ירידה בתחושה, נמלולים, עקצוצים עד לשינוי ברקמה (בצקות, צלקות לאחר ניתוח).
הייתרון הגדול בטיפולי הפיזיותרפיה הוא בכך שהפיזיותרפיסט יודע לשלב מגוון רב של שיטות טיפול ובידיו מגוון רב של כלים כך שהוא יכול להתאים למטופל טיפול ברמה אישית ולא רק בהתאם לסוג הכאב ממנו הוא סובל.

פיזיותרפיסט לא מטפל רק בסימפטומים אלא גם בגורם לבעיה מה שמבטיח את הצלחת הטיפול לטווח הארוך.
הפיזיותרפיסטים באתלטיקליניק אינם רק פיזיותרפיסטים – רובם מגיעים מרקע של אימון גופני, תנועה וקידום בריאות כך שבנוסף לטיפול המטופל יקבל כלים והדרכה להמשך הדרך גם לאחר סיום תוכנית הטיפול.

באתלטיקליניק תקבלו מענה מקצועי ואישי לאורך כל הדרך מכל אחד מאנשי הצוות. אנחנו זמינים בשבילכם לכל שאלה או בעיה שתעלה גם בימים שאתם לא בקליניקה.
באתלטיקלניק אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם אנשי מקצוע נוספים כך שבמידת הצורך נוכל להפנות אתכם לשירות הרפואי המתאים וגם לסייע לכם למצוא מענה מיטבי לאחר סיום סדרת הטיפולים, באמצעות הקשר הישיר שלנו עם מגוון מכוני כושר, סטודיו, מאמנים ואנשי תנועה מתחומים מגוונים.