הפציעה של צ׳ט הולמגרן

הכירו את אתלטיקליניק: מכון פיזיותרפיה, הבית של הספורטאים

מכון פיזיותרפיה מתקדם לרפואה אורתופדית ופיזיותרפיה. במרכז תפגשו את הרופאים ואנשי המקצוע המומחים ביותר בתחומם כולל אורתופדיה, שיקום, אימון, תזונה וליווי מקצועי.

 

צ'ט הולמגרן, בן ה-20, הבחירה השנייה בדראפט האחרון ואחד השחקנים עם הפוטנציאל הכי גדול גמר את העונה, עונת הרוקי שלו בעקבות פציעה ברצועות בכף רגלו הימנית.

אמש במסגרת ליגת הקיץ של ג'מאל קרופורד (שחקן עבר ב-NBA) על הפרקט באולם הקטן המשחק נעצר כבר באמצע הרבע השני משום שהפרקט היה חלקלק. אך למעשה, הולמגרן נפצע בעת ששמר על לברון, כאשר נראה שהוא נחת בצורה לא טובה במנח השכיח ביותר בו ספורטאים קופצים נוקעים קרסול – בזמן הנחיתה כאשר כף הרגל במנח גבי (Supination) ובמצב מכופף (Plantar Flexion). מנח רפוי- loose pack.

נחיתה כזו ובעוצמה מספקת יכולה להביא לפגיעה ברצועה ובמפרק על שם Lisfranc המחברת בין העצמות של אמצע כף (Cuneiform) לבין קדמת כף הרגל באיזור עצמות המסרק (Meta Tarsal)

 המשמעות של פגיעה מסוג זה יכולה והאמת שזה דיי נפוץ לגרום לשבר בעצמות אלה בכף הרגל מה שמאריך את זמן ההחלמה ומקשה על החזרה לפעילות.
 
 

למעשה אם מדובר בשבר קיימות 3 אופציות:

  1. קרע של ה- ligament Lisfranc – בין ה-Cuneiform לבין ה- 2nd Metatarsal .פגיעה בקרן הראשונה.
  2. סטייה Homolateral – כל עצמות המסרק יזוזו לכיוון אחד בגלל פריקה.
  3. מפוצל Divergent – כאשר קיימת פתיחה. עצם המסרק הפנימית – מדיאלי הולכת פנימה וכל יתר שאר עצמות המסרק זזות לכיוון חיצוני-לטרלי 
 

מבחינת זמן ההחלמה לפני שמתחילים להפעיל את האיזור יש להבין איך הטיפול יראה לדוגמה:

  • שבר ללא תזוזה – ניתן לבצע טיפול שמרני, גבס ל- 8 שבועות ואז פיזיותרפיה.
  • שבר עם תזוזה – נקבע את השבר, על ידי ברגים או חוטי ברזל ע"י Kirshner wire ולאחר מכן פיזיותרפיה.

בנוסף, צריך לזכור שתפקיד הרצועות באופן כללי בייצוב המפרק ותחושת ההתמצאות שבו שתלויה בחיישנים (פרופריוספטיבים) שעוזרים לתפקד בזמן אמת, מנגנון שנפגע בד"כ לאחר פציעות מסוג זה. קיימת אפשרות של פגיעה חלקית ברצועות האחראיות על ייצוב מפרק הקרסול עצמו בחלקו הקדמי והצידי מה שאופייני לנקע במנגנון דומה כמו שאירע לצ'ט. 

כך או כך יהיה עליו לעבור שיקום שכרוך בפיזיותרפיה מספיק איכותית ולחזור לאט לאט ובהדרגה לאינטנסיביות של המגרש.

מה שבטוח זה זמן טוב בשבילו לעלות במסת שריר מה שחסר לו על פי רבים.

הולמגרן מתווסף לרשימה "מכובדת" ומבאסת במיוחד שכוללת שמות גדולים כמו ג'ואל אמביד, בן סימונס ובלייק גריפין, שפיספסו את כל עונת הרוקי שלהם בעקבות פציעה. 

נאחל לו בהצלחה.

אולי יעניין אותך גם

לפרטים נוספים ולקביעת פגישה השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם!

יש לכם סתם שאלה או בירור?
אנחנו זמינים בוואטסאפ

נשמח לעזור :)

אין תחליף לייעוץ וטיפול מקצועי!
לייעוץ מהמומחים שלנו, מלא/י את הטופס הבא ונחזור אליך בהקדם: