הפציעה של דייגו קרלוס

הכירו את אתלטיקליניק: מכון פיזיותרפיה, הבית של הספורטאים

מכון פיזיותרפיה מתקדם לרפואה אורתופדית ופיזיותרפיה. במרכז תפגשו את הרופאים ואנשי המקצוע המומחים ביותר בתחומם כולל אורתופדיה, שיקום, אימון, תזונה וליווי מקצועי.

 

למי שלא יודע, ישנו מועדון שאפתני בספרד בשם סביליה. סביליה שמפורסמת על יכולות הסקאוטינג שלה, הצליחה לייצר קו הגנה מרשים שהביא לכך שהם היו קבוצת ההגנה הטובה ביותר בספרד, יותר מברצלונה ומריאל מדריד האלופה. כל זה קרה בין היתר בזכות אחד השחקנים הבולטים שלה דייגו קרלוס בן ה- 29, שלאחר העונה המצויינת שלו נקנה ע"י אסטון וילה של סטיבן ג'רארד ב 26 מיליון פאונד במטרה לעשות עוד צעד גדול בקריירה שלו. ביום שבת האחרונה, דייגו קרלוס נפצע נגד אברטון במשחק ליגה, ולפי המועדון הוא קרע את גיד האכילס וצפוי לעבור ניתוח, כשהוא נצפה יוצא מהאצטדיון עם מגף וקביים.

 

"מה זה בכלל גיד אכילס?"

גיד אכילס הוא הגיד הבולט שמרגישים במעלה העקב שלנו בחלק האחורי של הקרסול, והינו הגיד הגדול ביותר בגוף האדם. הגיד הוא המשכם של שרירי ה- Gastrocnemius (התאומים) ושרירי ה -Soleus הממוקמים מתחתיהם, קרוב יותר לעצם השוק (Tibia). הגיד הינו גיד עבה וחזק שתורם רבות לפעילות גופנית ובא לידי ביטוי בכל פעולה הכוללת בה את תנועת ה Plantar Flexion בקרסול ("פוינט" כמו בבלט) והוא נמתח בתנועות של  Dorsi-flexion בקרסול ("פלקס"). בפשטות, הוא מעורב בכל פעולה של קפיצה, נחיתה, ריצה, יציאה מהמקום וגם שינויי כיוון.

 

"איך קורעים אותו?"

למרות היותו גיד חזק וגדול, הוא הקרע הגידי הנפוץ ביותר ומהווה כ- 20% מסך כל קרעי הגידים בגוף האדם. ברוב המוחלט של המקרים מדובר בקרע שמגיע בזמן פעילות ספורטיבית מאוד עצימה עם שילוב של גורמים נוספים כמו חולשת שרירי ה Plantar Flexors, ואסימטריה בנשיאת המשקל בין הרגליים בזמן פעולות אותן הזכרתי קודם (ריצה, יציאה מהמקום וכ'ו).

 

"זה בוודאות מצריך ניתוח?"

כמו רוב הפציעות, יש דרגות. לפי סולם Kuwada לדירוג קרעי גיד אכילס:

  1. קרע חלקי של עד כ 50% מהגיד.
  2. קרע מלא עם מרווח של עד 3 ס"מ בין הקצוות.
  3. קרע מלא עם מרווח של 3-6 ס"מ בין קצוות הגיד.
  4. קרע מלא עם מרווח של מעל  6 ס"מ בין קצוות הגיד.
 
בדרגות הראשונה והשנייה הגישה היום היא לשאוף לטיפול שמרני (פיזיותרפיה), ובדרגות השלישית והרביעית, שם אין ממש פוטנציאל לאיחוי של הקצוות, לאופציה ניתוחית. במקרה של דייגו קרלוס, העובדה שהוא נצפה יוצא עם קביים ומגף מצביע על זה שמדובר על הדרגות היותר חמורות בדירוג, אז ניתן להסיק שאכן יש צורך בניתוח.
 
 

"כמה זמן הוא יהיה בחוץ?"

מדובר על שלושה שבועות ראשונים ללא דריכה, הימנעות ממתיחה של הגיד עד 8 שבועות לאחר הניתוח, ומאז מתחילה העבודה היותר אינטנסיבית על כוח וטווחי הקרסול, כשרק חצי שנה לאחר הניתוח מתחילים לעבוד על חזרה לספורט. הזמן כמובן משתנה בין ספורטאי לספורטאי, ספינאצולה שחקנה של רומא לדוגמא, חזר לאחר 311 יום ולקווין דוראנט לקח 552 יום עד שחזר לשחק, כך שזה יכול לקחת לא מעט זמן עבור דייגו קרלוס.


אנחנו באתלטיקליניק מאחלים החלמה מהירה לדייגו קרלוס, וכפי שראינו במקרי עבר, עם עבודה קשה אפשר לחזור לספורט באופן מלא.


בתמונה  – מה בדיוק אסור לעשות כשמישהו קורע את גיד אכילס

אולי יעניין אותך גם

לפרטים נוספים ולקביעת פגישה השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם!

יש לכם סתם שאלה או בירור?
אנחנו זמינים בוואטסאפ

נשמח לעזור :)

אין תחליף לייעוץ וטיפול מקצועי!
לייעוץ מהמומחים שלנו, מלא/י את הטופס הבא ונחזור אליך בהקדם: