הכירו את אתלטיקליניק: מכון פיזיותרפיה, הבית של הספורטאים

מכון פיזיותרפיה מתקדם לרפואה אורתופדית ופיזיותרפיה. במרכז תפגשו את הרופאים ואנשי המקצוע המומחים ביותר בתחומם כולל אורתופדיה, שיקום, אימון, תזונה וליווי מקצועי.

 

שיאנית המונדיאלים ברזיל פתחה את הטורניר ברגל ימין, והיא המועמדת העיקרית לפי סוכנויות ההימורים לקחת את הגביע. מי שמוביל את הנבחרת הוא ניימאר שהגיע עם מוטיבציה גבוהה וכושר שיא במטרה לתת תצוגת שיא במה שהוא תיאר בביוגרפיה שלו כ"המונדיאל האחרון ככל הנראה". ניימאר הוחלף במחצית השנייה ונתפס במצלמות בוכה מול הצוות הרפואי כתוצאה מנקע בקרסול שקרה בזמן תיקול של שחקן סרביה.

נקע בקרסול - מה זה?

רצועות כמו כל רקמה בגוף יכולה להימתח, להיקרע באופן חלקי או להיקרע לחלוטין. נקע הוא ביטוי לקרע חלקי, שגם הוא מחולק לכמה דרגות חומרה כתלות בגודל הקרע.

לנקעים בקרסול יש מנגנון מסויים שניתן לראות בתמונה. שינוי כיוון, בלימה או במקרה הזה היתקלות בה הרגל של ניימאר נתפסת ונדחפת החוצה כשכף הרגל פונה פנימה והקרסול מתגלגל כלפי פנים בעקבותיה. המצב הזה, בגלל המיקום של הרצועות בקרסול, יכול להביא למתיחה שלהן ואפילו לקרעים, במקרים חמורים המנגנון הזה יכול לגרום גם לשבר.

אתלטיקליניק | עץ נופל ואת מי מאשימים בזה – הפציעה של יוריאן טימבר

עוד גורם תורם לנקעים הוא נקעים קודמים. לפי הסקירות כ-20% ממי שסבל מנקע אקוטי ימשיך לסבול מאי יציבות כרונית בקרסול ונמצא בסיכון גבוה לנקעים חוזרים.

במקרה של ניימאר, קרסול ימין שלו עבר לא מעט. ב-2019 הברזילאי קרע את אחת הרצועות בקרסול הימני שלו ונעדר 63 יום מהמגרשים. הברזילאי המשיך לחוות מאז אירועים שונים של נקעים וכאבים בקרסול ימין מאז, ובין היתר גם בקרסול שמאל.

נקע בקרסול עלול לגרום לו להחמיץ את המונדיאל?

שאלת מיליון הדולר. התשובה: תלוי בחומרת הפציעה. בנקעים קלים הצוות הרפואי של הקבוצה יעשה הכל כדי להחזיר כמה שיותר מהר ע"י הורדה של הנפיחות, חבישה שמגנה על הקרסול ואף מתן תרופות להורדת רמת דלקתיות ולהפחתת הנוזלים במפרק, (גם זריקה לפעמים על הפרק). ובשאיפה להחזיר אותו למגרש באופן מיידי לפעמים תוך ימים ספורים.

אבל לרוב, ההחלמה היא עד שבועיים לנקע קל, ו 6-12 שבועות במצבים של קרעים גדולים או במספר מבנים בקרסול. זה מבלי לדבר על אופציה ניתוחית אם יש צורך. החומרה כאמור עוד לא ידועה – אם זה היה הנקע הראשון שלו והקרסול היה מתנפח בצורה כזאת סביר להניח שהוא היה בחוץ עד סוף המונדיאל לפחות אבל כשיש חוסר יציבות כרוני המפרק יכול להתנפח ביתר קלות גם בלי פגיעה ברצועות.

ניימאר עצמו סבל מ-5 פציעות שונות בשתי הקרסוליים. רק מ 2019 הברזילאי היה מחוץ למגרשים כ- 163 ימים בגלל פציעות קרסול.

בעיני אוהדי הכדורגל, ניימאר הוא לחלוטין שחקן שנוי במחלוקת. בכל זאת, זה אחד השחקנים שלא מעט אוהדים ציפו לראות במונדיאל האחרון שלו, כשהשחקן עצמו נמצא ככל הנראה בשנותיו האחרונות לקריירה. יהיה חבל לראות אותו מסיים את דרכו בטורניר באופן הזה.

שיהיה לניימאר הרבה בהצלחה.

אתלטיקליניק – מכון פיזיותרפיה והמרכז המתקדם לרפואה אורתופדית ופיזיותרפיה. פיזיותרפיית ספורט זאת המומחיות שלנו.

אולי יעניין אותך גם

לפרטים נוספים ולקביעת פגישה השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם!

יש לכם סתם שאלה או בירור?
אנחנו זמינים בוואטסאפ

נשמח לעזור :)

אין תחליף לייעוץ וטיפול מקצועי!
לייעוץ מהמומחים שלנו, מלא/י את הטופס הבא ונחזור אליך בהקדם: