הכירו את אתלטיקליניק: מכון פיזיותרפיה, הבית של הספורטאים

מכון פיזיותרפיה מתקדם לרפואה אורתופדית ופיזיותרפיה. במרכז תפגשו את הרופאים ואנשי המקצוע המומחים ביותר בתחומם כולל אורתופדיה, שיקום, אימון, תזונה וליווי מקצועי.

 

קאנטה, פוגבה, קימבמפה ומנייאן, כל אלו שמות של שחקנים פצועים בפרופיל גבוה של אלופת העולם צרפת. בהיעדר לא מעט מהשמות הללו, יחד עם אי שיתופו של קארים בנזמה במשחקיה האחרונים של ריאל מדריד בשל פציעה, עיני האומה הצרפתית נשואות לעבר הדור החדש בראשותו של כריסטופר אנקוקו – שחקן ההתקפה של לייפציג הגרמנית, שנמצא בכושר משחק מעולה, ושמו כבר קושר עם קבוצות כמו צ’לסי וברצלונה, אמור להיות השחקן שילהיב את את הנבחרת של דידייה דשאן. לצערם של הצרפתים, באימון נבחרת צרפת לקראת המונדיאל, אנקוקו נפצע בזמן ריצה לכדור אל מול אדוארדו קמאבינגה שחקנה של ריאל מדריד, ונראה מדדה ממגרש האימונים. היום כבר הכריזו רשמית: אנקוקו לא ישתתף במונדיאל.

“מה קרה לו?”

לפי העדכונים האחרונים, מדובר על נקע באחת מרצועות הברך. לצערי, הדיווח הזה מאוד לא ספציפי, וזאת כי יש בברך מספר רצועות ולכל אחת יש תפקיד יציבתי משלה. בברך ישנן ארבע רצועות עיקריות:

  1. הרצועה הצולבת הקדמית (ACL) הידועה לשמצה בתור הפציעה שגומרת לשחקנים את העונה.
  2. רצועה צולבת אחורית (PCL), חזקה פי 4 מהרצועה הקדמית ופחות מוטה לפציעות.
  3. הרצועה הפנימית (MCL), נוטה להימתח כשהברכיים נמצאות במנח של איקס (ואלגוס).
  4. הרצועה החיצונית(LCL), נוטה להימתח ברגלי O (וארוס).

נאמר בתקשורת והרשתות החברתיות ששללו קרע ברצועה הצולבת הקדמית (לפחות זה), אבל עדיין ישנו נקע באחת הרצועות בברך.

“אפשר בכל זאת להעריך באיזו רצועה מדובר?”

בגדול כן. כמו שכתבתי קודם, לכל רצועה יש מצב מסויים שהיא נמתחת בו, והמצבים הללו מהווים את “מנגנון הפציעה”- מונח שאנחנו משתמשים בו הרבה בפיזיותרפיה כדי לתאר מצב בו הפציעה מתרחשת. אפשר לראות שבזמן שאנקוקו מגיע לקחת את הכדור עם רגל ימין, הרגל השמאלית שלו יוצרת מעין עיקול כלפי חוץ, ומציג עבורינו למשך שבריר שנייה את מנגנון הפציעה ברצועת ה LCL. בנוסף ניתן לראות שלאחר ההתקלות השחקן תופס את החלק החיצוני של ברך שמאל.

“אז מה קורה בנקע?”

רצועות יכולות להימתח, להיקרע באופן חלקי ולהיקרע באופן מוחלט. נקע לרוב מתאר מצב של קרע חלקי, וזמן החלמה, יחד עם אופי הטיפול, משתנה בהתאם לחומרת הקרע. נכון לעדכונים האחרונים נראה שאנקוקו לא נקע בצורה חמורה את הברך, אבל הזמן המינימלי להחלמה מנקע מסוג זה עומד על לפחות 6 שבועות בחוץ. כלומר, יפספס את המונדיאל ולא יהיה רלוונטי עבור הנבחרת הצרפתית גם אם היא תגיע עד הגמר שוב.

אומנם נבחרת צרפת תחסר את אנקוקו, אבל מבחינת הצרפתי בן ה -25, למרות האכזבה המובנת, זה לא צפוי לפגוע לו בעונה המצויינת שלו עם לייפציג. אולי בכל זאת עוד נראה אותו מגיע לאחד ממועדוני העל של אירופה, לקראת המונדיאל הבא בעוד 4 שנים.

שיהיה בהצלחה לאנקוקו.

אולי יעניין אותך גם

לפרטים נוספים ולקביעת פגישה השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם!

יש לכם סתם שאלה או בירור?
אנחנו זמינים בוואטסאפ

נשמח לעזור :)

אין תחליף לייעוץ וטיפול מקצועי!
לייעוץ מהמומחים שלנו, מלא/י את הטופס הבא ונחזור אליך בהקדם: